Hýčkejte své dětské zákazníky

Business

business děti profit restaurace stravování

Význam dětí je v dnešních pohostinských podnicích často podceňovaný. Děti jsou vnímány jako obtížný, hlučný a nevychovaný škůdce, který je přítěžkem dospělého hosta. Děti nebývají vnímány jako stabilní zdroj příjmu, přitom si málo majitelů restaurací a bister uvědomuje, že děti ovlivňují až 30 % rozhodnutí o volbě podniku.

Je pravda, že děti určitě nepatří mezi nejbohatší klienty, ale u jejich rodičů, prarodičů a dalšího příbuzenstva tomu může být jinak. Nikdy nezapomínejte, kdo ve finále platí účet. A také že málokdo odolá přání dítěte a že děti dovedou být velmi loajálními zákazníky. A hlavně, děti nikdy nepřichází sami. Tam, kde je dítě, je minimálně ještě jeden další zákazník. Přitom zaměřit se na dětskou klientelu vás, vzhledem k jejich konzumaci, nebude stát téměř žádné finance navíc.

Myslím, že dostatečným argumentem je pohled na oblibu restaurací McDonald`s a jim podobných podniků. Tyto restaurace mají specializované programy a pokrmy pro děti, a proto se těší velké popularitě nejen u dětí, ale i jejich rodičů. Které dítě by nechtělo dostat k jídlu hračku… Samozřejmě, děti vám to nezaplatí. Ale jejich rodiče už ano a nadto si koupí i něco pro sebe. Dvě mouchy jednou ranou.

Proto neváhejte investovat do inventáře pro dětské návštěvníky podniku, ideální je dětský koutek s obsluhou, která pomůže děti zabavit a hlídat, zatímco si rodiče budou chtít vychutnat zaslouženou sklenku vína. Zamezíte tím také nebezpečí, které můžou představovat příliš rozjívené děti toužící po dobrodružství a motající se pod nohama personálu navzdory napomenutí rodičů. Skvělým řešením může také být speciální barevný jídelní lístek pro děti plný obrázků. Takový jídelní lístek děti zaujme, upoutá jejich pozornost a rodičům i vám ušetří čas a práci. Můžete zvolit i jednorázové jídelní lístky formou omalovánek. Děti si tak budou hrát a nebudou obtěžovat ani vás, ani ostatní zákazníci. A rodiče se vám pak za chvilku klidu náležitě odmění.

Na děti určitě zapůsobí, nebude-li je personál přehlížet, ale bude jim a jejich objednávce věnovat stejnou pozornost jako jejich rodičům. Nezapomeňte ale jídla vhodně pojmenovat, aby i výběr byl pro děti zábavný. Tento přístup může rodičům hodně ulehčit, a vám se vyplatit. Pokud dokážete děti zabavit i během čekání na jídlo, máte vyhráno. Pokud budou spokojené děti, budou spokojení i rodiče.

Shrňme si závěrem nejdůležitější faktory, na něž je třeba pamatovat při jednání s dětmi: děti musíte dokázat zabavit; věnujte dětem stejnou pozornost jako jejich rodičům; musíte obsloužit děti rychle – jsou netrpělivé a špatně snáší čekání, obzvláště hladové děti; spokojené děti dělají spokojené rodiče; děti jsou loajální.

Zdroj fotografií: Unsplash

Adéla Srdénková, 13. 01. 2018