Dáte si ke steaku Facebook? Restaurace Kolkovna proměnila bezplatné připojení k Wi-Fi na marketingový nástroj

Advertorial

Připojení prostřednictvím Wi-Fi je dnes v restauracích v podstatě standardem. Řetězec restaurací Kolkovna této poptávce vyšel vstříc. Jejich zkušenost ukazuje, že tuto službu mohou kvalitně využívat nejen hosté restaurací, ale i samotná firma jako nástroj vlastní marketingové komunikace. Kolkovna do svých provozoven proto nasadila technologii Cisco Meraki, která zajišťuje stabilní a rychlé připojení pro návštěvníky restaurací a navíc umožňuje jednoduchou centralizovanou správu.

 Pokud se rozhodnete navštívit pobočku restaurační sítě Kolkovna, jako zákazník si užijete nejen dobré jídlo a pití, ale i komfortní rychlé připojení k internetu prostřednictvím Wi-Fi. Síť, kterou dodala společnost ALEF NULA, pokrývá 9 poboček restauračního řetězce a zahrnuje celkem 11 přístupových bodů Cisco Meraki. Každý z nich je schopen obsloužit velké množství současně připojených zařízení a jeho nastavení lze ovládat na dálku prostřednictvím webové aplikace. K Wi-Fi se přihlásíte prostřednictvím Facebooku a můžete si prohlížet například doporučené speciality přímo na svém chytrém telefonu.

Díky připojení přes Facebook se dozvíte o gastronomických akcích

Od chvíle, kdy Kolkovna přemýšlela o nasazení Wi-Fi sítě, chtěla tuto službu využívat i pro marketingové účely. Wi-Fi síť je proto navržena tak, aby se návštěvník přihlásil v restauraci přes Facebook, byl přesměrován na profil restaurace a označil svou polohu – tím získá přístup k Wi-Fi, a zároveň se restaurace dostane do povědomí jeho přátel. Kromě budování restaurační značky, se návštěvníkovi zobrazí také aktuální sezónní nabídky a upozornění na gastronomické akce.

Co rychlá Wi-Fi v návštěvní špičce znamená pro restauraci?

Díky centralizované správě má Kolkovna detailní přehled o fungování Wi-Fi na všech provozovnách. Správce sítě může na dálku nastavit parametry Wi-Fi a nemusí jednotlivé provozovny osobně objíždět. Když se na Wi-Fi zaměříme z hlediska firemního, prostřednictvím webové aplikace může správce sítě například nastavit limity pro návštěvníky restaurace, kteří stahují hodně dat a omezovali by tím ostatní hosty. Sledování videa je totiž čím dál významnější položkou z celkového objemu přenesených dat, a to především u návštěvníků mimopražských restaurací.

V rámci cloudového rozhraní lze zobrazit podrobné statistiky využití každého přístupového bodu a vyhodnotit i typy připojených zařízení či služby, které jsou používány. Informace z přístupových bodů tak pomáhají Kolkovně mimo jiné rozhodnout, pro jaká mobilní zařízení je vhodné optimalizovat její webové stránky.

Budoucností jsou objednávky přes mobilní aplikaci

Restaurační řetězec Kolkovna si všiml, že za dobu používání Meraki, kdy se hostům pro připojení zobrazí facebooková stránka s aktuální gastronomickou akcí, stoupá poptávka hostů po těchto akcích. Kolkovna tak také uvažuje o tom, že umožní návštěvníkům objednávat si jídlo a pití přímo ze svých chytrých telefonů. To by na jedné straně přineslo výraznější marketingové odlišení od konkurentů, a zároveň by tím dále zužitkovali vybudovanou Wi-Fi síť.

Advertorial, 12. 11. 2019