Moderní rostlinná kuchyně: Co je to a proč se o ni jako gastroprovoz zajímat

Advertorial

Nově vzniklý Průvodce rostlinnou kuchyní chce pomoci gastro provozům s rozšířením veganských jídel. Rostlinná strava zažívá poslední roky nesmírný rozmach a jednoznačně se stala rostoucím trendem ve společnosti. Co si pod pojmem rostlinná strava vlastně představit?

Jídelníček je založen na potravinách, které nemají živočišný původ. Stravovat se rostlinně tedy znamená nekonzumovat živočišné produkty – maso, mléčné výrobky (jako je máslo, sýry, jogurty, ale ani syrovátku či mléko bez laktózy), vajíčka a také med.

Počet lidí, kteří se rozhodnou pro rostlinnou stravu či redukci živočišných produktů, ať už z toho nebo onoho důvodu, každým dnem přibývá, a to i v naší republice. Cílová skupina spotřebitelů je velmi různorodá – od vegetariánů a veganů přes reduktariány a flexitariány až po osoby s alergiemi či náboženskými důvody. S nimi se také rapidně zvyšuje poptávka po rostlinných výrobcích. Během několika posledních let se nabídka sice výrazně rozšířila, trh není ale zdaleka naplněn. To samé platí a jde ruku v ruce s gastronomií.

Rostlinná kuchyně je jasným gastronomickým trendem nejen pro rok 2019. Stává se stále populárnější a trh s rostlinnými alternativami je jedním z nejrychleji rostoucích trhů vůbec. Podle výzkumu agentury Ipsos z března 2019 preferuje bezmasou stravu 10 % Čechů ve věkové kategorii 18-34. A třetina Čechů plánuje konzumovat více rostlinných produktů a omezit spotřebu těch živočišných.

Praha se v roce 2018 umístila na deváté příčce celosvětového žebříčku měst s největší rostlinnou nabídkou v restauracích. Také další česká města se pyšní rostoucím počtem podniků, kam se milovníci rostlinné kuchyně rádi vracejí. Trh však stále není nasycený, nabídka omezená především v nespecializovaných podnicích a rostlinná jídla mohou znamenat zajímavou konkurenční výhodu.

Právě proto vznikl Průvodce rostlinnou kuchyní, který má gastronomické provozy krok po kroku provést veškerými proč, jak a co při rozšiřování jídelníčku o rostlinnou nabídku. Je určen pro restaurace, bistra, kavárny a další podniky.

Najdete v něm informace a doporučení krok po kroky – od představení surovin rostlinné kuchyně po doporučení označení a umístění pokrmu v jídelním lístku. Také vám poskytneme od začátku do konce osobní poradenství.

Zavedením více rostlinných položek na vašem menu tak nejen ukážete, že držíte krok s gastronomickými trendy, ale také navýšíte svou konkurenceschopnost oproti ostatním. Rozšíříte si zákaznickou základnu, budete v očích zákazníků společensky odpovědní. Ukáže, že chováte úctu k volbě způsobu stravování a reaguje tak na poptávku.

Kateřina Brzicová, 8. 07. 2019