Trendy interiéry, které prodávají

Business

business design interiér

Není žádnou novinkou, že jíme a pijeme i očima. Zrakem také vnímáme vše, co se kolem nás nachází. Správně zvolený interiér dokáže vykouzlit atmosféru, ze které se vašim hostům nebude hned tak chtít domů. Bohužel však dokáže i pravý opak. Není asi třeba dodávat, že je vždy dobré, aby interiér podniku podporoval celý koncept, menu a také cenové nastavení.

Stejně jako v bytovém designu, tak i v gastronomii a retailu můžeme pozorovat, jak se podoba interiérů neustále vyvíjí a designéři zachycují nové trendy. Současné české gastronomické koncepty mají pár společných rysů a současné trendy interiérového designu viditelně reflektují. Dnes se podíváme na nejvýraznější trendy, které můžeme v gastronomii a také současném retailu zahlédnout.

Stop bílým stěnám

V posledních letech můžeme pozorovat, že se podniky stále více odklání od čisté a sterilní estetiky bílých zdí. Na povrch vstupují odvážná barevná schémata růžové, jasně červené, tyrkysové, černé, zlata a tmavě zelené. Naše rada zní: nebojte se výraznějších barev a dejte vašim zdím originální a zapamatovatelný punc. Příkladem tohoto trendu v našich končinách může být například vietnamské bistro Cà phê v Holešovicích. Zde využívají na stěnách tapety v odstínech růžové a tmavě zelené.

Industriální styl a jeho nové kombinace

Industriální interiéry v podnicích už nejsou nic nového pod sluncem. I z toho důvodu se o nich někdy mluví jako o nad-užívaných. Poslední trendy ukazují doplnění jednoduchých industriálních designů o nové prvky, technologie anebo třeba zářivé neony. Světelné nápisy dokáží upoutat pozornost a dávají podniku jedinečné prvky. Kdo by neznal neon „Láska po půlnoci” v brněnském podniku Čtyři pokoje.

Old school je trendy

S tím, jak je doba rychlejší a věci pomíjivější, je docela pochopitelné, že hledáme něco, co nám připomíná „staré“ časy a tradici. Doba našich rodičů a prarodičů přinášela zajímavé interiéry s unikátními prvky. Není divu, že si to některé podniky v rámci interiéru připomínají. Pokud přemýšlíte, jak váš podnik zaměřit, zajděte se inspirovat do kavárny Kaaba na Vinohradech – budete překvapeni, jak stylový retro interiér najdete. Chrom, plexiskla, linolea, neonové barvy, kov, stínování a vzory. Všechna tato inspirace ze 70. a 80. let se promítá nejen do designu podniků, ale také do brandingu a dalších materiálů.

Blíž k přírodě

Trend lístků, rostlin, květin a dalších krajinných prvků vás také určitě neminul. Nejeden podnik tento prvek využil a zaplaveny jím byly také obchody. Trend být blíže k přírodě je v posledních letech patrný a je zjevné, že tyto interiéry mají úspěch. Lidé se ve městech chtějí schovat alespoň na chvíli někam, kde budou moci odpočívat a nabrat energii z přírody a zeleně. Podniky využívají především tapety s rostlinami, závěsné květináče a nebojí se také vytvářet celé živé stěny z rostlin. V pražském podniku Spižírna 1902 nebo Food Lab najedete inspirace víc než dost.

Koexistence formálního a neformálního

V interiérovém designu se stále častěji dostává ke slovu také propojování prostoru. Dnes nás zajímá především to, jak podniky propojují formální a neformální části prostoru. Dřív bylo striktně rozděleno, kde večeříme a kde se bavíme s hudbou a koktejly. Nové projekty si dávají za cíl nabídnout celovečerní komplexní zážitek. Inspiraci můžete najít v novém podniku Moonclub v Dlouhé ulici. Kromě unikátního designu nabízí také možnost vychutnat si večeři, kvalitní koktejly a zatančit si.

Kámen a dřevo

Kámen, dřevo, mramor a „raw“ materiály převládají nad klasickou keramikou a sklem. Tento trend se propisuje nejen do interiérů jako takových, ale také do vybavení, které se v podniku používá na servis. V pražské restauraci Eska dostanete jejich bylinkové máslo například na kameni. V interiéru restaurace pak dominuje dřevo a další přírodní materiály.

Technologie

Posledním trendem, o kterém stále častěji uslyšíme, jsou nové technologie. Již nyní je můžete vidět stále častěji prostupovat do klasického retailu a in-store designu. Už teď je jasné, že jejich hojné užití v gastronomii na sebe nenechá dlouho čekat. Některé větší podniky už nabízí zákaznické aplikace s rezervačními systémy a sbíráním věrnostních bodů. Co třeba udělat ještě krok dále a přinést vašim hostům menu v tabletu? Jak to funguje si můžete vyzkoušet například v podniku Vinograf.

Unikátní design a odlišení se od konkurence jsou jedny z klíčových bodů, které by na vašem seznamu při vytváření podniku neměly rozhodně chybět.

Zdroj fotografií: Facebook podniků

Michaela Svobodová, 4. 03. 2019