Živá hudba v restauraci

Business

business hudba v podniku profit restaurace živá hudba

Živá hudba v barech a klubech asi nikoho nepřekvapí, ale co na ni říkáte v restauraci? V zásadě se dá říci, že živá hudba v podniku přitahuje více hostů a jejich zájem. Pokud přemýšlíte o nabídce živých vystoupení ve vaší restauraci a o tom, jak zaplnit poloprázdné večery v týdnu, máme pro vás pár tipů. Ovšem také pro vás máme pár rad, na co si dát pozor, než se do hudebních večerů pustíte.

Jedna věc je hned na začátek jistá. A to, že budete muset udělat více než jen pozvat hudebníky a umělce. Existuje několik bodů, kterými byste si ve svém uvažování měli projít a brát vždy v potaz, že výběr hudby pro restauraci, kam lidé přichází primárně jíst, funguje trochu jinak než pro klub nebo bar. Nyní se na tato specifika společně podíváme.

Typ hudby

Bezpochyby první bod na našem seznamu. Při výběru hudby, kterou do své restaurace plánujete umístit, doporučujeme myslet především na tyto tři body:

1) Vkus vašich potenciálních hostů

Vkus vašich klientů je zásadní pro správný výběr a navození ideální atmosféry. Co si budeme povídat, když se stylem hudby netrefíte, tržby větší nebudou, ba naopak. Špatně zvolený interpret vám opravdu může hosty spíše odradit a ti u vás následně utratí méně. Proto tento bod nepodceňujte a zkuste se zodpovědně zamyslet nad tím, co bude fungovat ve váš prospěch. Informace o svých hostech můžete sledovat například na sociálních sítích, kde uživatelé často sdílí své hudební preference.

2) Styl kuchyně, kterou nabízíte

Tohle také hraje velkou roli. Zaměření kuchyně vám vždy už trochu poodkrývá očekávání vašich hostů. Pokud je vaše kuchyně spíše kreativní, fine-dining nebo zážitková, vybírejte raději jazzové a klidnější rytmy. Pokud je vaše kuchyně o burgeru, dobrém pivu nebo steaku, můžete zvolit odvážnější a dynamičtější hudbu. Pravdou je, že v mexické restauraci by nikoho neměla zaskočit mexická kapela s živými rytmy.

3) Sezóna

I sezóna může být jedním z faktorů, který při výběru a plánování zvážit. Pokud máte například letní zahrádku, můžete skvěle fungovat brunch s pozitivní letní hudbou. Jaro a léto celkově vybízí k pohybu a pobytu na sluníčku, čemuž můžete přizpůsobit také váš program. Podzim naopak hraje do karet jazzovým rytmům a jemnějším stylům.

Kuchyně

Propojte vaše dobré jídlo s hudbou ještě více. Například můžete vymyslet speciální menu, které budete podávat pouze v době živých vystoupení a hudebních večerů. Můžete vytvořit menu pro skupiny hostů nebo jen pro páry. Proč se zaměřit právě na ně? Skupiny hostů, kamarádů nebo kolegů, jsou právě těmi, kteří si živé hudební večery užívají nejvíce. Společně, ve skupině, s dobrým jídlem a skleničkou v ruce. Zamyslete se nad tím, jak tyto skupiny hostů zaujmout. Akustické a klidnější formy živé hudby naopak motivují k návštěvě páry, pro které tato hudba tvoří žádoucí romantickou atmosféru.

Čas a plánování

Ideální je začít s touto aktivitou už při vytváření vašeho marketingového plánu. Vymezit potřebné finanční prostředky a počítat také s tím, že pokud s aktivitou teprve začínáte, bude potřeba některé věci testovat. Nebude to jen o nákladech na hudbu jako takovou, ale třeba bude vybavení a možná i zaměstnanec navíc. První dva měsíce je dobré zkusit různé dny v týdnu a sledovat, jakým způsobem se živá hudba promítá do vašich tržeb.

Pokud přemýšlíte, jaký čas je nejlepší využít, doporučujeme také sledovat vaše obchodní cíle. Pokud víte, že máte večeře plné, ale lidé se po nich zvednou a nic už navíc neobjednávají, může být živá hudba právě tím nástrojem, který vám hosty pomůže v podniku udržet déle. Zde doporučujeme začít s živou hudbou třeba kolem osmé až deváté hodiny večerní. Pokud chcete podpořit večeře jako takové, doporučujeme začít dříve – kolem šesté až sedmé hodiny.

Zviditelnění akce a promo živé hudby 

Pokud chcete tyto večery udělat opravdu funkční, nesmíte zapomínat na propagaci celé aktivity, a to jak online, tak všech vašich dostupných offline kanálech. Dejte možnost potenciálním zákazníkům dozvědět se o akci. V dnešní době máte k dispozici opravdu velké množství nástrojů. Na Facebooku doporučujeme vytvořit událost akce, kde interpreta představíte. Další funkční možností v prostředí Facebooku jsou propagované příspěvky, které vám umožňují cílit přímo na fanoušky určitého hudebního stylu či hudebníka.

Nikdy také nezapomínejte na základní platformy, jako je váš web, a vždy aktualizujte seznam událostí, které se ve vašem podniku konají. Venkovní plochy v okolí vašeho podniku jsou také vhodné na propagaci žánrových akcí, speciálních menu a hudebních večerů.

Tipy na závěr

Pravidla a zákony ve vašem městě – vždy mějte na paměti, že živá hudba má také svá omezení zákonem. Například v Praze jsou živá vystoupení po 22. hodině zakázána. Tato omezení je třeba respektovat, jinak svůj podnik dostanete do zbytečných problémů.

Zajistěte dobrý zvukový aparát – interpret může být jakkoliv dobrý, ale pokud nepoužijete kvalitní zvukový systém, nebude to fungovat. Počáteční náklad je sice vysoký, ale určitě se investice do něj vyplatí. Pokud si hudebními večery nejste ještě jistí, můžete si tento systém nejdříve zapůjčit.

Zapojte experty na živou hudbu – obzvláště pokud s aktivitou začínáte, bude se vám hodit někdo, kdo má s tímto typem akcí zkušenosti. Pomůže vám nejen vybrat vhodné interprety, ale také s nimi domluvit dobré podmínky. Zkušený profesionál vám pomůže také s výběrem hudebního aparátu a exekucí akce jako takové.

Nastavte jasná očekávání od vaší investice – jak jsme již několikrát zmínili, věcí je potřeba zařídit dost a investice (obzvláště ty počáteční) nebudou nízké. Nastavte si na začátku jasná business očekávání a jejich výsledky sledujte. Nikdo neříká, že je potřeba dělat živou hudbu za každou cenu a vaše cíle musí být měřitelné.

Michaela Svobodová, 4. 10. 2019